Soms heb je het druk, soms heb je het heel erg druk.
Dat laatste overkwam mij vorige week. Naast mijn huidige werkzaamheden bij afnemer Rodi, kwamen er plots van alle kanten losse opdrachten binnen.
Mijn eerste gedachte is dan ook, doen doen doen! Maar al snel komt er een ander stemmetje achteraan dat zegt, weet je het zeker?
Zo ook dus vorige week. Ik was lekker bezig voor Rodi Media om Haarlems Nieuwsblad te maken, appt Paul Smeele van Pressrecord Public Relations of ik hem kan helpen met het schrijven van een persbericht. Eigenlijk kan ik niet, maar mijn nieuwsgierigheid wint, en zeg ik, tuurlijk wat kan ik voor je doen?
Het ging om een duurzaamheidscentrum in de gemeente Haarlemmermeer, dat een instagram account had gemaakt waarop verschillende basisscholen zich konden inschrijven en volgen. Reden om dit te doen was het feit dat er een opruimestafette plaatsvindt tussen basisscholen. Elke school kan met foto’s en stories op het insta-account laten zien waar ze mee bezig zijn. Het duurzaamheidscentrum deelt dan virtuele medailles uit. De school met de meeste medailles wint.
Het verhaal is voor iemand die Instagram volgt een eitje, maar voor mensen die van een oudere generatie zijn, wordt het toch iets lastiger om te begrijpen. Laat staan om het uit te leggen aan journalisten die al helemaal niet met een digitale wereld zijn opgegroeid.
Omdat ik een oude bekende hiervoor mocht bellen voor meer informatie, won mijn nieuwsgierigheid het van de tijdsdruk. Het was een leuk telefoongesprek en uiteindelijk lukte het me om in een uurtje het persbericht kant-en-klaar af te leveren.
Met nog adrenaline in mijn lichaam ging ik weer verder met waar ik mee bezig was, het maken van de krant voor die week.
Toen ik s avonds naar bed ging was ik ontzettend benieuwd welke lokale en regionale media dit persbericht zouden oppakken. De volgende ochtend sloeg ik enkele kranten open, keek online en luisterde naar de radio. Niets, nada, noppes. Ik twijfelde aan mezelf. Was het persbericht niet goed? Ligt het aan mij dat het nergens is geplaatst?
Snel appen met Paul, wat is er gebeurd? Toen bleek dat de insta-app nog niet helemaal doorontwikkeld is en dat het persbericht iets te voorbarig was. Strategisch gezien vond het bedrijf dat ze nog even moesten wachten voordat ze dit naar buiten konden brengen.
Een zucht van opluchting ging door me heen. Het lag niet aan mij maar het was strategisch inzicht. Paul bedankte me nog uitvoerig voor mijn snelle handelen en duidelijke manier van schrijven. Ik was blij. Ik heb me van mijn beste kant laten zien en dat geeft me vleugels!
Op naar een volgende drukke week. Of wordt het toch weer een heel erg drukke week?